2015. november 9., hétfő

Eggnog házilag

Azt hittem, hogy az eggnogot mindenki ismeri, de végül most már azt kell hogy mondjam, hogy valószínűleg sok helyen nagyon el van hanyagolva, vagy egyáltalán nem is ismerik ezt az egyszerű és mégis nagyon finom italt. Boltit még sose ittam, bár azt sem tudom, hogy vajon az eggnognak van-e valami magyar megfelelője, de gondolom a tojáslikőr kb az lehet. 
Az első találkozásom az eggnoggal Sthal Judit recepteskönyvében volt, ahol a "Karácsony" fejezetbe került ez a recept, és valóban, az okos google is azt mondja, hogy ezt az italt legtöbbször a karácsonyi nagy hejehuja ünneplésben szokták fogyasztani.  Azt is olvastam, hogy Angliában sokáig csak az arisztokrácia fogyasztotta, mert tojás és tej(szín) is kell hozzá, és ez bizony annak idején drága mulatság volt. Most se kifejezetten az olcsó kategória, de karácsonyra pont ezért lesz jó, akár ajándéknak is, szerintem.  És mindenképpen finomabb, mint a bolti, bár arra nagyon oda kell figyelni, hogy a tojás rendesen átessen a hőkezelésen, és ha ajándékba adjuk, akkor ne sajnáljuk belőle az alkoholt, mert úgy tovább eláll :) 
Egy videót is találtam (ITT) az eggnog készítésről, akinek ez jön inkább be, Mautner Zsófi szereplésével, aki nekem alapvetően nagyon szimpi nő, de a kezével mindig gesztikulál, ami egy idő után a videókban zavaró, de a recept maga szerintem nagyon jó. 
Az eggnogot anya készítette, de én is ott voltam, meg anyának amúgy sincsen kreatív blogja, szóval akkor én most ezt így átveszem ide magamnak, csak az igazság kedvéért írtam le :D 
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 10 dkg cukor
  • fél liter tej
  • 3 dl tejszín
  • vanília
  • szerecsendió
  • rum (más receptekben más alkohol is szerepel)
A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliával kikeverjük, közben a tejet felforraljuk. A forró tejből átkanalazunk egy keveset a cukros tojásba, jól elkeverjük, majd hozzáöntjük a tejhez.  Alacsony tűzön addig kevergetjük,  amíg be nem sűrűsödik. Ezután lehűtjük és hozzákeverjük a tejszínt és az alkoholt, ízlés szerinti mennyiségben. Az elkészült italt pohárba öntjük és szerecsendióval megszórjuk a tetejét. Mi melegen ittuk, de valószínűleg hidegen is nagyon finom, próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése