2015. november 9., hétfő

Márton napi (libás) lapbook

A lapbook fogalma nekem elég sokáig ismeretlen volt, de lassan-lassan egyre jobban megbarátkozok vele, sőőőőőőt, nagyon tetszik, és már vásároltam is belőle pénzért. Oké, lehet hülyének nézni egészen nyugodtan, hogy ezt így leírtam, hiszen nagyon sokat le lehet tölteni akár ingyen is, de nekem az egyik annyira megtetszett, hogy még Editke 2 éves korában megvettem, holott a lapbookot alapvetően ovis gyerekek tudják élvezni. De ha egy anyuka lelkes...
A nagy lapbook mániámhoz nagyban hozzájárult Virág, a gyereketeto.hu honlap működtetője, akit nagyon csodálok mindenféle képességéért, de leginkább az ötletességéért. Aki ellátogat a honlapjára, biztosan nem fogja azt megbánni, mert egyszerű és olcsó ötleteket ad ahhoz, hogy a gyerekeinket értelmesen és - hát hiába utálom ezt a szót nagyon, de nagyon igaz az ő dolgaira- fejlesztő módon lefoglaljuk. Az oldalán rengeteg lapbookot meg lehet vásárolni, tematikusan, egyes ünnepekhez vagy alkalmakhoz kapcsolódva. De aki feliratkozik a hírlevelére, az nagyon sok anyagot, akár teljes lapbookokat is le tud tölteni ingyen, pdf formátumba. Így töltöttem én is le a liba lapbookot, ami a Márton naphoz közeledve aktuális, és sok elfoglaltságot nyújt egy ovis-kisiskolás gyereknek. Kedvcsinálónak IDEteszem a Liba lapbook használatához Virág instrukcióit. 
Ez a bejegyzést meg azért írtam le, mert bár nem az én kreativkodásomról szól, de nagyon hasznos ötletnek találom ezt a lapbook formát, akár mi magunk is ki tudunk találni ehhez hasonlót, hogy a gyerekünket rávegyük arra, hogy rajzoljon, vagy vonalakat kössön össze; tehát hogy fejlődjön, érjen meg az iskolára. Mindezt olyan formában tehetjük, amilyenben csak akarjuk, ha megnézitek, Virágnál is a lapbook témák tárháza szinte végtelen, biztosan találunk olyat, ami a mi gyerekünknek is tetszeni fog. 
Aztán persze vannak olyan gyerekek, akik maguktól is rajzolnak meg színeznek, és nekik látszólag hasztalan lehet ez a forma, mert egy egyszerű ovisoknak való matricás füzetben is van vonalösszekötő meg színezés, de a lapbook nem csak ennyiből áll, hiszen nagyon frappáns kis társasjátékok is vannak benne, és mindegyikben valami olyan ötlet, ami nagyon találó, és ott van a szemünk előtt, csak nem is gondolunk rá. Próbáljátok ki egyszer, nagy örömet fogtok okozni vele, ebben biztos vagyok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése