2015. december 19., szombat

Ch csökkentett bejgli

Soha életemben nem sütöttem bejglit, de még csak tölteléket se készítettem eddig. Az idén se feltétlen akartam amúgy, csak az oviban kitettek egy egyszerűnek tűnő receptet a csoport üzenőfalára, amit az ovisok is megsütöttek, és szerintem finom is volt, gondoltam egy próbát megér. A tanulság az, hogy a tészta tökéletesre sikerült Norbi liszttel is, bár mivel nem kelt tészta, kicsit más ízű, mit az "igazi" bejgli, tölteléket  viszont nem tudok csinálni, így az még nagyon fejlesztésre szorul (bár lehet a stívia zavart be a szirupfőzésembe...). De nem adom fel, sikerülni fog és kész :D Addig meg esszük a kicsit folyós töltelékű bejglimet ;) És egyszer a hagyományos kétszer (vagy inkább 3x) kelesztett bejglit is kipróbálom, de vonzott ez a "gyors" változat, na.
Hozzávalók:
A tésztához:
  • fél kg liszt (Norbi liszttel készítettem)
  • 20 dkg vaj
  • pár kanál tejföl
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor (helyette én stíviát tettem bele)
  • 1 cs sütőpor
  • csipet só
A töltelékhez:
  • 30 dkg darált dió
  • 20 dkg porcukor (felesben stíviával készült)
  • citromhéj
  • mazsola, ha szeretnénk bele
  • kevés reszelt alma
A tésztához a vajat összemorzsoljuk a cukorral és a liszttel, amiben elkevertük már a sütőport. Hozzáadjuk a tojásokat, a csipet sót, és annyi tejfölt, hogy nyújtható, rugalmas tésztánk legyen. Kinyújtjuk, és rákenjük a tölteléket.
A töltelékhez a cukorból és 3 dl vízből szirupot készítünk. Jó sűrűre kell főzni. Ha kész, melegen betesszük a diót, és a többi hozzávalót, és kenjük is a tésztára. Ebben Editke is segített. (A nyújtáshoz rendes lisztet szoktam használni, mert a Norbissal megküzdök mindig, ennyi belefér :P Remélem.)

Ha a tésztát megkentük, felcsavarjuk, tetejét megkenjük cukros vízzel, ettől lesz szép barna a teteje (ezt anya mondta, és igaza is volt). Megszurkáltam a tetejét villával, hogy ne repedjen ki. (A teteje nem is repedt ki, csak az oldala, ott nem szurkáltam meg...). 180 fokon, szép lassan aranybarnára sütjük.
 A tetején nem, de oldalt látszik, ki is repedt, ahogy kell... De ez az ízén mit sem változtat :D

 Szerintem finom lett, igaz, más a tészta, mint a jól megszokott bejgli, de gyorsabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése