2016. január 27., szerda

Csirkefalatkák (nuggets) otthon

Nagyon szeretem a mekiben a csirkefalatkákat. Nem tudom, mi van benne, amitől finom, azt gondolom, hogy nem a sok finom egészséges hozzávaló miatt szeretjük sokan, de nem is akarom én fikázni vagy leszólni a mekit, hiszen mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit eszik, és tényleg én is érzek néha olthatatlan vágyat egy sajtburger iránt. Bár már egyre ritkábban fog el ez az érzés, különösen mióta utoljára ettem egy sajtburgert a mekiben és utána 4 órán keresztül a wc rabja voltam, és iszonyatosan fájt a hasam. Na, azóta nem vágyok mekibe, de még a gyorsétterem szagától is rosszul vagyok (és igeeeen, azóta van az az egy kiló a testemen, amitől nem tudok szabadulni, szóval erről is a meki tehet, nem is én :P). 
Nem csak a mekis csirkefalatkákat szeretem amúgy. Hanem azt az előre bepanírozott mélyfagyasztott változatot is ettem sokszor. Egészen addig, amíg a nagy tudatos evészetem be nem köszöntött (oh, Istenem, de szépen írtam ezt le) és meg nem néztem, mégis mi van ezekben a gyorsfagyasztott, elősütött csodákban. Azóta nem vettem nuggetset a boltban .... 
De a nuggets finom, ez tagadhatatlan, legyen az mekis vagy bolti fagyasztott, de lehet ám otthon is készíteni. Nem azt mondom, hogy jajjdeegyszerű lesz, és innentől fogva aztán mindenki szégyellje magát, aki nem konyhatündér módjára gyártja a nuggetseket otthon, de érdemes kipróbálni, ez tényleg egy jól sikerült recept lett, biztos, hogy sokszor el fogom készíteni. Plusz bónusz pont, hogy sütőben is el lehet készíteni, így nem lesz olajszag, és elvileg egészségesebb is, bár már ilyet félek leírni is. Nem lesz olajszag és dejó, erre gondoljunk. 
És ami még újítás ebben a receptben, hogy kipróbáltam a sok helyen egekig magasztalt zacskós panírozást, amihez nem kell tojás és nem pepecs. És azt kell mondanom, hogy bár nem egészen tökéletesen fed, de működik, és nagyon lerövidíti és megkönnyíti a panírozást, így nálam ez a módszer tuti marad a jövőben is.
A titok még abban van, hogy a csirkemellet tényleg be kell áztatni pár órára tejbe, mert így nem lesz száraz, hanem omlós puha nuggetseink lesznek. 
Hozzávalók:
  • fél kg csirkemelle kis kockára vágva
  • annyi tej, amennyi ellepi őket
  • 2 teáskanál fokhagyma por, vagy kb 3 gerezd fokhagyma összezúzva
  • a panírozáshoz zsemlemorzsa vagy kukoricapehely
  • pirospaprika
  • só, bors
  • olaj
A csirkemell falatkákat beáztatjuk a fokhagymás tejbe pár órára hűtőbe. Addig egy tutira nem lyukas zacskóba beletesszük a panírmorzsát (én most összetört kukoricapehelybe paníroztam a falatokat), sót, pirospaprikát, jól összerázzuk. Ha eleget áztak a csirkefalatok, akkor lecsepegtetjük őket és a zacskóba téve jól összerázzuk a panírral, majd egy sütőpapírral (én lekentem a papírt egy kevés olajjal) bélelt tepsibe tesszük őket egymás mellé. A tetejüket is megkenjük olajjal, és 220 fokon megsütjük a falatokat.
Ha eleget áztak a tejben, akkor szinte elomlik a szánkban egy-egy falat, olyan puha lesz, hmmm... Bármilyen mártogatós illik hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése