2016. január 18., hétfő

Dörmi kismackó helyett

A leglátogatottabb bejegyzésem ezen a blogon a Dörmi kismackó recept. Sose gondoltam volna, mert akkor biztosan sokkal szebben írom meg azt a posztot. De kitörölni nem akarom, és hiába írtam még kettőt ilyen témában, akkor is az az első viszi a prímet a látogatottságban. Pedig azóta számos Dörmit helyettesítő receptet kipróbáltam, és mindegyik jól működött. Szerintem a gyerekeknél ott van a kutya elásva, hogy valami tetszetős külsőt adjunk egy bármilyen kajának, és akkor az már menő is lesz meg finom. Magyarán le kell nyomni Dörmit :P Akit amúgy nem nehéz, mert cuki meg minden, de hello kitty sokkal menőbb :P Ezért is vásároltam egy HK fej formájú szilikon sütőformát. Ez így olvasva, egy nem gyerekesnek elég horrorisztikus lehet, hogy HK fej, de hát az, akkor nem tudok rá mást mit írni :D Amúgy a szilikonsütőformák formavilága nagyon széles, tehát nyilván kisfiúnak ne kitty fejet süssünk, láttam én angry birdsöset, star warsosat, meg sima mezei maci formájút, tényleg mindenfélét, találunk olyat, aminek a gyerekünk örülni fog, legyen akármilyen nemű és ízlésű.
Amúgy kérdés lehet, miért akarom én helyettesíteni ezt a szegény Dörmit. Nézzük meg, mi van benne: "Összetevők: búzaliszt (23,1%), glükóz-fruktóz szirup, cukor, tojás, növényi olaj, csokoládé 6% [kakaómassza, cukor, zsírszegény kakaópor, emulgeálószer (szójalecitin)], tejpor 5,6%* [sovány tejpor (3,3%) és zsíros tejpor (2,3%)] stabilizátor (glicerin), növényi olaj, térfogatnövelő szerek (dinátrium-difoszfát, nátrium-hidrogén-karbonát), tejsavó készítmény, emulgeálószerek (E 472b, E 475), zsírszegény kakaópor, étkezési só, aromák. *53%-os tejtartalomnak megfelelő összetevőt tartalmaz. Tartalmaz búzát, glutént, tojást, tejet. Tartalmazhat nyomokban dióféléket. Színezék- és tartósítószer-mentes." Tök jó, hogy nincsen benne színezék és tartósítószer. De az az én házi piskótámban sincsen mondjuk. De a glükóz-fruktóz szirup nekem nem olyan szimpi, se a térfogatnövelő szer, se a stabilizátor, se az emulgeálószerek... De amúgy itt lehet olvasni róla egy hitelesebb leírást, már dietetikus szemmel hitelesebbet, mint az enyém.
Az összetétel után amit én nézni szoktam, az a cukortartalom. Na, az itt érdekes, mert egy 30g-os kismaciban 9,9 g cukor van, ami pont a 33%-a az egésznek. A harmada. Hm. Persze ez a fenti dietetikus oldal azt írja, hogy a házi piskótában még több van. Ami biztos igaz, ha tényleg cukrot rakunk bele. Én nem azt rakok :P Mondjuk akármennyire is igyekszek, én nem tudom kiszámolni, hogy az én vizes piskótámnak hány százaléka cukor, mert nem mértem még le soha a piskótát, miután megsült, de ez lesz a következő dolog, amit meg fogok tenni :) 
De lényeg a lényeg, ami most nálunk nagyon menő dolog lett, és szerintem akkorisjobb mint a Dörmi, az a hello kitty csokis piskóta. Lehet diós is, én mindkettőt csináltam, és mindkettőt ch csökkentett lisztből, mert én már csak ilyen megrögzött ch csökkentő vagyok. Szerintem még a Norbi liszt borsos árához képest is olcsóbb lesz egy 30g-os kitty csomag, mint a Dörmi a boltban. De tény, hogy ezt sem számoltam még ki.
Hozzávalók 30 kittyhez: 
  • 2 egész tojás
  • 5 dkg Norbi liszt + 5 dkg normál liszt
  • 10 dkg cukornak megfelelő stívia
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 4 evőkanál víz
  • csoki, vagy lekvár, vagy dió, mogyoró stb.
A liszteket összekeverjük, majd hozzáadjuk a szódabikarbónát is. A tojások sárgáját összekeverjük a cukorral/stíviával és 2 evőkanál vízzel. A fehérjéhez hozzáadjuk a másik 2 evőkanál vizet és kemény habbá verjük. A tojássárgájás cukorhoz hozzákeverjük a lisztes cucc felét, majd a hab egyik felét, vigyázva, hogy ne törjük a habot, összeforgatjuk. Aztán mehet a liszt és  a fehérje másik fele. Ha homogén a piskóta, akkor kiadagoljuk a kitty fejekbe, de csak félig töltsük a formákat tésztával, mert sülés közben még nőni fognak. Mehet a tetejére a csoki is, vagy dió, vagy amit szeretnénk.
Ezután 180 fokon tűpróbáig sütjük. Nagyon puha és finom piskótánk lesz, százszor finomabb, mint a bolti Dörmi (szegény, egészen sajnálom már, úgy leszóltam, bocsi, Dörmi).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése