2016. január 19., kedd

Egészséges reggeli?! ??!!!

Tegnap láttam egy rendkívül idegesítő reklámot a tv-ben. Persze minek kell nekem tv-t nézni, meg főleg reklámot, oké, de hát na, azért ez előfordul néha. A reklámban a reggelit népszerűsítették, dietetikus szakértelmével, aki elmondta, amit mindenki tud már, hogy a reggeli fontos, és ha nem reggelizünk, kövérek és éhesek leszünk (nem, nem ezt mondta, de ez volt az üzenet a palackban). Cuki gyerekek ette anyával reggel, és közben a dietetikus néni megmondta a tutit. Az elején még lelkes voltam, mert a kisfiú egy uborkát is elrágcsált, meg természetesenhogy teljes kiőrlésű kenyeret evett, mimást, azazegészséges. De ezen még felülemelkedtem, ez van, el kell fogadni, hogy ezt népszerűsítik, meg is van a maga igazsága. De aztán, hogy a reklámot fizető cég is legyen már ott valahol, az egyik kisgyerek mintegy lezárásképpen benyakalt egy jó nagy tál csokis retttentőegészséges gabonapelyhet. Mosolygott is hozzá, anyuka is, mindenki happy, van egészséges VITAMINDÚS reggeli, hiszen azt egy ovis is tudja, hogy a gabonapehely egészséges, hiszen gabona, és vitaminnal dúsított. Dúsított. Igen. Reklám vége, egyél reggelit. 
Hümmögtem magamban egyet a reklám után. 
A reggeli tényleg fontos. 
A reggelit tényleg sokan kihagyják a napi rutinból. Gondolom, mivel én magam nem létezek reggeli nélkül, de mivel annyian mondják, hogy sokan kihagyják, biztosan így is van. Meg felmérések is vannak százával, hogy az ovis/iskolás gyerekek hány százaléka éhesen megy oda, ahova megy reggel, és jajjjistenem. A rosszabb sorsúak meg (ördögtől való!!!!) párizsis kenyeret, netalántán (egyenesen égetnivaló) zsíros kenyeret esznek. Hihetetlen. Hogy van aki nem gabonapelyhet reggelizik, és túlél! Jujjjj, az már tényleg nagyon vidéki/szegény/éhező/akármilyentetszőlegesszinoníma beilleszthető lehet. Ezért gyorsan tenni kell valamit, hogy a tudatlanok is megtudják, hogy a gabonapehely a királyság. 
Sarkítottam tudom, de az agyamra mennek ezek az álszenteskedő, tudományosnak kikiáltott álhírterjesztők. Mint a reklámozó cég. Lehet beperelnek emiatt, nem tudom, végülis szabad vélemény nyilvánítás van, nem? De amit mondanak, az egyszerűen nem igaz. A gabonapehely, amiben 100 g-ban 32-55g (több, mint a fele!!!!!) cukor van. Az egészséges? Oké, tudom, tanultam pont elég élettant, hogy a cukor az kell, meg az életfolyamatainkhoz elengedhetetlen, de az azért józan ésszel is felmérhető, hogy ez bazi sok cukor. Akárhonnan nézem is. És nem a szénhidrát annyi benne, hanem a cukor. Hogy ne engem pereljenek be, a több ország több gabonapehely adatát itt értékelik, elég látványos. De számos ilyet lehet találni, meg ha bemegyünk a boltba, akkor a címkén is megtalálható az adat. És ezekben nincsen gyümölcs, ami magyarázná a magas cukortartalmat. Nem. Ez maga A CUKOR. Amit a gyerekünk belapátol a cuki kis golyókkal/karikákkal/akármilyencukiformákkal együtt. És még vitamin is van benne, hát nincs is ennél jobb!
De van, mert (komolyan, elpusztult pár agysejtem ettől a reklámtól), de puszi is jár érte! Puszi? Érted? Puszi.... (Kár, hogy nem tudok hangsúlyozni írással). Szóval ha jó anya vagy, és jó reggelit adsz a gyerekednek, akkor kapsz puszit reggeli után. Jár érte. JÁR. Mint az ajándékért, vagy nem is tudom. Számomra agyrém. De tudom, én vagyok az ufo, más olvasatban meg helikopter. Még jó, hogy nem azért szeret a gyerekem, mert egészséges gabonapelyhet adok neki reggelire. 
Szóval nem tudom, hogy most én tényleg ennyire kilógok, vagy mi a tök van. Tartok tőle, hogy igen, és annak a kevés olvasómnak is elvesztettem most a felét. De akkor is azt gondolom, hogy nem a robbantott szénhidrát a megfelelő reggeli a gyerekeknek. Meg senkinek se. Nem ördögtől való, nyilván, meg iszok én is kólát meg eszek (néha) tejkaramellát (ha kapok házit :P), ami tömény cukor, de nem gondolom egy napi rutinnak. Mert ez a reklám azt sugallta, hogy igenis, napi rutin a robbantott golyó, mint a reggeli. 
Szép új világ. 
Persze nincsenek illúzióim, hogy a gyerekem majd salátát rágcsál reggelire egy szelet frissen párolt szabadtartásból származó biocsirke mellével. Tehát a másik nagyon öko-bio végletben se hiszek. De a robbantott szénhidrátban sem. És sajnálom, hogy agymosást végeznek. És hogy telebiggyesztik ezeket a reggelizőpelyheket a gyerekek kedvenc kis figuráival, így akkor megveszed, ha nem akarod, vagy nem annyira, mert jajjjdecukistarwars vanrajta. Pl miért nincsen az előre csomagolt salátákból hello kitty mintás? Ásványvízből van hk üveges, vettem is. És az finomabb is volt, minő véletlen. Nem, nem itthon vettem azt a palackos vizet, természetesen. 
Kimitgonodol? Ufo vagy helikopter? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése