2016. január 1., péntek

Lencsefasírt

A lencsefasírt egy új recept nálam, most találtam anya egyik receptes újságjában, és mivel Krisztiékhez úgyis akartam többféle kaját is vinni, ezért gyorsan ki is próbáltam. Nekem nagyon ízlik, akár még nyersen is finom, Editke szerint nyersen "isteni", megsütve meg "kicsit finom". Azt nem tudom, sülés közben mi történik, hogy neki nem ízlik, szerintem finom. 
Hozzávalók:
  • 25 dkg lencse
  • 10 dkg füstölt főtt sonka
  • 1 tojás (az eredeti receptben 2 volt, nekem nagy tojásaim voltak)
  • só, bors
  • petrezselyemzöldje
  • babérlevél
  • zsemlemorzsa
A lencsét sós, babérleveles vízben megfőzzük. (Mivel lencselevest is készítettem, így egyszerre főztem a lencseleves lencséjével.) A sonkát nagyon kicsire vágjuk, vagy késes aprítóban összeaprítjuk, és hozzáadjuk a megfőtt lencséhez, amit előtte kicsit összenyomkodtunk villával. Hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet, sózzuk, borsozzuk, megkóstoljuk, hogy finom-e. Beleütjük a tojást, kis gombócokat készítünk belőlük és megforgatjuk zsemlemorzsában, majd olajban kisütjük. Tartármártással nagyon finom!
Köszönjük a szilveszteri bulit Krisztiéknek! Editke Lénával bulizott leginkább, két kis szilveszteri hercegnő :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése