2016. január 1., péntek

Malacos sós süti

szilveszterre, persze, bár szerintem ezt a cuki malackás sós rágcsát bármilyen gyerek bulira érdemes megsütni. Azt nem mondom, hogy egy gyorsan készen leszünk vele, meg azt se, hogy kiadós, mert összesen 16 darab röfi készül egy adagból, de megéri vele az időt tölteni, mert nagyon vidám süti; Editke a készítése alatt végig rötyögött valamin. És most éreztem először, hogy Editke segítségével gyorsabban készítettem el a sütit, és ennek annyira örültem, mert olyan kis cuki, mindig segít, de ez a segítés néha több időt vesz igénybe, mintha én készíteném el elegyedül, de most ez megváltozott, ő szaggatta a malac részeit, gyúrta össze a maradék tésztát, én meg összeraktam az egyes testrészeket. 
Hozzávalók:
  • 14 dkg liszt
  • 14 dkg margarin
  • 14 dkg főtt áttört krumpli
  • 14 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás
A tojás kivételével a hozzávalókból tésztát gyúrunk, egy órát pihentetjük a tésztát hűtőben. Utána nagyon vékonyra nyújtjuk, és két pogácsaszaggató segítségével készítjük el a malac részeit. Egy nagy körből lesz a feje, egy kicsiből az orra, és egy kicsit vágjunk 4 részre, amiből kettő kell egy malac két füléhez.
A nagyot kenjük be felvert tojással, tegyük a helyére az orrot és a füleket, azokat is tojásozzuk.
A szemeket két napraforgómagból készítettem, az orroknál a lyukat szívószállal készítettük el. 
180 fokon szép pirosra sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése