2016. február 7., vasárnap

Ikeás svéd húsgolyó otthon

Tegnap voltunk az ikeában, ahol feltett szándékom volt, hogy svéd húsgolyót fogok enni, mert egyszerűen imádom. De mivel szombat volt, így kb 125 ember állt sorban az ikea éttermében, és emiatt nem kívántam ebben a közösségi élményben így részt venni, de azzal nyugtattam magam, hogy majd a svéd finomságok boltjában veszek magamnak mélyhűtött golyókat, és itthon is jó lesz azt megenni. Perszepityu, nem volt a boltban húsgolyó. Miután totál kiakadtam megnéztem a neten, hogy van-e még ilyen elvetemült svéd húsgolyó imádó, mint én, és perszehogy van. Több receptet is találtam, amiből kettőt kombináltam végül össze, és így jött létre az én húsgolyó receptem, ami egyszerűen tökéletes, tényleg, jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki svéd húsgolyó fanatikus. 
Hozzávalók a húsgolyóhoz és az öntethez:
  • fél kg darált sertéshús (még jobb, ha felesben marhahús is van hozzá)
  • egy tojás
  • 1 fej vöröshagyma lereszelve
  • 2-3 evőkanál zsemlemorzsa
  • só, bors, szerecsendió ízlés szerint
  • 4 evőkanál vaj
  • 2 dl húsleves
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 dl főzőtejszín
  • szójaszósz (ki is maradhat)
A darált husihoz hozzáadjuk az egy tojást és belereszeljük a hagymát. Tényleg reszeljük, ne kicsire vágjuk, így lesz a tökéletes. Hozzáadjuk a fűszereket és annyi zsemlemorzsát, amennyit felvesz. 10 perce állni hagyjuk. Egy serpenyőben megolvasztjuk a vajat (ne legyen olaj, se margarin, így lesz a finom!), addig a húsmasszából kis golyókat formázunk. Ha felolvadt a vaj, beletesszük a golyókat és nagy lángon, sokszor megfordítva 10 perc alatt készre sütjük a golyókat. Más ízük lesz így, mintha csak a szokásos módon sok olajban sütnénk, és pont ez a lényeg :)

Ha megsültek a golyók, akkor a visszamaradt vajra rászórjuk a lisztet és felkapargatjuk a serpenyőről a leragadt husidarabokat. Felöntjük a húslevessel (én kockából csináltam), és összeforraljuk. Hozzáadjuk a tejszínt, és kész is van az öntet. Ha szeretjük, akkor a szójaszószt is hozzáadjuk az öntethez és rottyantunk rajta egyet. 
Az ikeában sült vagy főtt krupmlival ehetjük a golyókat, én most nem eszek krumplit, így ch csökkentett tésztával ettem, és az elengedhetetlen áfonyalekvárral. Nagyon finom lett, érdemes egy próbát tenni a svéd húsgolyókkal otthon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése