2016. március 11., péntek

Böjtös pénteki ebéd: juhtúrós puliszka

Igazából mi nem tartjuk kifejezetten a böjtöt, de végülis semmiből se áll pont péntekre időzíteni a húsmentes kajákat. Szerintem a böjtnek a lényege a mai világban amúgy sem feltétlen az ételekhez köthető, hanem inkább ott van a lényeg, hogy legyen időnk magunkban elmélkedni az életünkön, és tanuljunk meg örülni annak, ami van, és szeretni azokat, akik még vannak nekünk. Nem akarok amúgy nagy világmegváltó gondolatokat közölni, mert egyrészt ez a blog nem is arra van, másrészt meg a nagy gondolatmegosztások a nagyvilágnak (=net) kiszolgáltatottá teszik az embert lelkileg, érzelmileg. De én a böjti időszakot erre gondolom alkalmasnak, hogy kiürítsük a fejünkből a sok rossz dolgot, rágjuk át, emésszük meg, és ha így teszünk, akkor pont elég megemészteni valónk lesz, nem kell még erre rátenni egy nehéz kajával ;) 
A juhtúrós puliszka elég egyszerű kaja, nem kifejezetten diétás ugyan, mert a kukoricában sok szénhidrát van, de egyszer azért egy héten szerintem belefér, mondjuk tészta helyett. A kukoricában meg a rossz ártó, a glutén sincsen benne, így ez egy gluténmentes, tojásmentes kaja. Ezt olyan menő dolog leírni, azért is írtam ide ;) Paleonak nem lehet mondani, mert van benne juhtúró, amit nem enged meg a paleo. Kb fél óra alatt el lehet készíteni, aki nem annyira ch mentesítő, annak szerintem vacsorára is jó megoldás lehet (pl. Editke, bár neki ezt sima túróval kell elkészíteni, mert szerinte a juhtúró büdös). 
Hozzávalók:
  • kukoricadara (én instant puliszka néven vásároltam az Aldiban) (két személyre egy 1,5 dl bögrényi kell)
  • 25 dkg juhtúró
  • tejföl
  • kevés (kb 1 nagy evőkanál két személyre) kacsazsír
A kukoricadarát kétszeres mennyiségű sós vízben a kacsazsírral együtt megfőzzük, ez pár percet vett igénybe ennél az Aldis változatnál. Kicsit hagyjuk még dagadni, miután elfőtte a vizét, ez kb 5 perc, és egy jénai tálba kanállal galuskákat szaggatunk belőle, rámorzsáljuk a juhtúrót és rakunk rá ízlés szerint tejfölt. 180 fokos sütőben rápirítunk egy kicsit. Egyszerű és finom, akár köretnek is nagyon finom, anyukámmal pirított máj mellé is ettünk, isteni volt.
És Editkekirálylány, aki már tudja, milyen ruhát vesz fel idén nyáron Nóra esküvőjére ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése