2016. március 26., szombat

Húsvéti kekszek

Ezek a kekszek attól lesznek húsvéti kekszek, hogy kacsa, nyuszi és bari alakúak. A kiszúrók anya kiszúrói, egy régi receptes újsághoz voltak, de Editke gyurmázó szettjében is van nyuszi alakú, barit mondjuk még tényleg nem láttam egy boltban sem, így nem tudom, hogy hol lehet beszerezni. A díszítést Editkével hajtottuk végre, amit ő nagyon élvezett, én kevésbé, mert amilyen béna vagyok, lecsokiztam a felsőmet, és mivel magas kakaótartalmú csoki volt, így alig jött ki belőle :P De a kis nyunyu a szaggatásban is részt vett, egy idő után remélem már maga megcsinálja az egész sütést, és el is mosogat maga után :P :D
Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 30 dkg liszt
  • 3 dkg kakaó
  • 12 dkg cukor
  • 1 tojás
  • a mázhoz díszítéshez egy tábla étcsoki, szórócukor, díszítőceruza
A tésztához a vajat összegyúrjuk a liszttel, a kakaóval, a tojással és a cukorral. Folpakba csomagolva 1-2 órára hűtőbe tesszük. Utána nyújtjuk, szaggatjuk és 180 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütjük. Hűlni hagyjuk, majd kedvünk szerint olvasztott csokiba mártjuk és megszórjuk díszítőcukorral, vagy díszítő cukortollal rajzolunk rá. A gyerekek bármelyiket élvezik :D Megenni méginkább :P
Nyújtás-szaggatás.
Vigyor a nyunyuval, ez Editke külön kérése volt, hogy legyen ilyen kép is.
Díszítőceruza, ezt a Dr. Oetkert használjuk, bár sokszor kell neki melegvizes fürdő, hogy ki is lehessen nyomni belőle a cuccot, de Editke ezt tudja tényleg ceruzaként használni, bár én nem vagyok elájulva tőle. Már a díszítőceruzától.
 Koncentrál.

 Kééész vannak.
 Csokis díszítés.
 Végeredmény.

Finomak és mutatósak, és a kekszet mindenki szereti, főleg húsvétkor, főleg a locsolók ;)
És ez egy húsvéti kép, ilyen nagy örömmel néztük, ahogy a népitáncos lányokat nyílt színen, és hidegben nyakonöntik jéghideg vízzel a táncos fiúk, természetesen vödörből... :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése