2016. március 2., szerda

Rózsaszín álom piskóta tekercs (ch csökkentett)

Ez a recept a saját agyam szüleménye, de ennek ellenére nagyon finom lett. Sok emberen teszteltem, és mindenki pozitív visszajelzést adott, Editkét meg Krisztiánt kivéve, akikkel közöltem, hogy nem gond, ha nekik nem ízlik, megeszem én magam is az egészet :P Akkor persze hőbörögtek :D 
A süti amúgy nem szép kifejezetten, de finom. A rózsaszín szín és a cukordara a tetején opcionális, én Editke miatt tettem bele ezeket, nem mintha neki külön kedvet kellene csinálni a sütievéshez, de gondoltam kicsit kedvezek neki, szereti az ilyen hercegnős dolgokat. 
Hozzávalók:
A piskótához:
  • 4 egész tojás
  • 10 dkg cukornak megfelelő bármilyen cukorpótló (nekem szukralóz volt)
  • 10 dkg norbi liszt
  • egy teáskanál sütőpor
  • egy kanál olaj
  • (ételfesték)
A krémhez:
  • 1 zacskó vaniliás pudingpor
  • ízlés szerint valami cukorhelyettesítő vagy cukor (nekem itt is szukralóz)
  • egy doboz mascarpone
  • (színes tortadara)
A piskótához felverjük a tojásokat a cukorhelyettesítővel robotgéppel kb 4-5 percig, jó kemény legyen. A lisztet és a sütőport összekeverjük és óvatosan hozzáadjuk a tojásos masszához. Ha akarunk színes piskótát, akkor az ételfestéket a tojással együtt verjük fel. A tésztát egy kisebb gáztepsibe vékonyan elterítjük, és 190 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütjük. Ha megsült még melegen összetekerjük-kitekerjük majd újra kezdjük, így elvileg nem törik meg a tészta.
A krémhez megfőzzük a pudingport a leírás szerint, ha kihűlt hozzákeverjük a mascarponét. A krémet beletöltjük a piskótába, egy kicsi maradjon a tetejére is. Feltekerjük a piskótát, tetejét megkenjük a maradék krémmel, rászórjuk a cukrot, és kicsit lehűtjük. Nagyon finom (szerintem). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése