2016. december 1., csütörtök

Adventi kalendárium - takarékos verzió

Ezt a kalendárium ötletet a neten egy videón láttam, ahol úgy tűnt, hogy jajjjdekönnyűeztösszerakni. Pedig nem az. Illetve összerakni lehet, hogy az, de hogy nem teljesen mindegy, hogy az ember lánya milyen papírt választ a kalendárium végső díszítéséhez, az tutifix. És egészen sajnálatos módon egy nagyon vékony csomagolópapírt választottam, egész egyszerűen azért, mert annak tetszett a mintája, és valahogy nem is gondoltam, hogy lényeges lehet, hogy milyen vastag a papír. Vagy az nem mindegy, hogy milyen technikával akarjuk ezt a papírt felragasztani a gurigákra. Mert ez TERMÉSZETESEN  egy GURIGA kalendárium ✌ Mi lenne más. Amúgy meg az sem mindegy, hogy milyen gurigából készítjük el, mert én a kisebb átmérőjű gurigát választottam, és ez nem tűnt egy túl jó megoldásnak, vastagabb jobb lett volna, mert ebbe a kis vékony gurigába alig fér bele valami, a csokik nagy része pl pont túllóg rajtuk. És mivel én nagy lelkesen még a kalendárium elkészülte előtt megvettem a csokikat, így arra kényszerültem, hogy nagy részüket megegyem, milyen szörnyű már ez, de hát feláldoztam magam, nehogy már tönkremenjen az a sok finom csoki 😇
De vissza a kalendárium készítéséhez. Szóval gurigából készül, 24 darabból, tök meglepő módon. A gurigákból egy fenyőfa alakot kell majd készítenünk, egymásra ragasztásos eljárással, ezért praktikus, ha a gurigák egyforma méretűek. Mert úgy szebb lesz a fa. Első körben tehát összeragasztjuk ragasztópisztollyal (jó sok ragasztót "meg fog enni" ez a művelet) a gurigákat a következő minta szerint.
Idáig még nekem is szép és jó volt a dolog. Aztán az a rész következik, hogy ezt a "fát" be kell burkolni valami szép csomipapírral. Le is vágtam a papírból a kellő méretet, aztán próbáltam odaragasztani. A papírragasztó nem fogta meg, ragasztópisztollyal meg nagyon rondán látszott a ragasztó nyoma. Így végül én az öntapadós tapéta mellett döntöttem, amiből pont volt otthon zöld színű változat. És még a tapétával sem voltam teljesen elégedett, nem mindenhol sikerült szépen felragasztani. De határozottan szebben sikerült vele, mint a csomipapírral. 
Aztán jönnek a kis muffinpapírok, amiket beszámozunk 1-től 24-ig és benyomkodjuk a gurigába őket, hogy kifelé nézzenek a számok.

 Aztán belerejtjük a rejtenivalót, és készen is van 😺
Ezek kerültek bele, bár egy-két ajándék TERMÉSZETESEN nem fért bele a gurigába, de vannak alternatív ötleteim az elhelyezésükre. Aztán még pár nyomtatott ajándék is került a fába, amik pizza vacsoráról, gofris sütésről, 4 esti mese olvasásáról szólnak 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése