2018. február 25., vasárnap

Fürdőzselé

A fürdőzselé készítés ötlete az internetről származik, már pontosan nem tudom megmondani, hogy hol láttam először, de nagyon megtetszett. Viszont a kivitelezéssel voltak problémáim, mert a zselé elkészítéséhez a sima étkezési zselatin egyáltalán nem vált be, így végül a laborból hoztam haza agart, és azzal lettek tökéletesek a fürdőzselék. Csak egy (aldis) zselatinnal próbálkoztam, így simán lehet, hogy a beáztatós zselatinlap jól működik, vagy valami másik márka is megkeményíti rendesen a cuccot. 
A hozzávalók nagyon egyszerűek:
  • tusfürdő
  • zselatin vagy agar
  • víz
  • ételfesték
  • illóolaj
Mennyiséget nem mértem pontosan, csak úgy hozzávetőleg. Az agarnak van pontos receptje, amit a laborban táptalaj készítéshez használunk, azt vettem alapul. Így 10 g agarhoz adtam kb 2 dl vizet, ezt felmelegítettem, mert az agar forráspontja 36 fok, nyilván ha nem melegítős zselatinnal csinálja valaki, akkor azt nem kell melegíteni, hanem a leírás szerint elkészíteni. Aztán adtam hozzá kb 1 dl tusfürdőt, és ezt négyfelé osztottam, ezeket különböző színű ételfestékkel megfestettem, és 4 illatot cseppentettem a 4 különböző színhez. Összekevertem, szilikon sütiformába öntöttem és megvártam, hogy kihűljön.
Még szórtam a tetejükre csillámport is, mert Zsuzskának készítettem az ajándékot, éshátno, szerintem hozzá illik a csillám, meg tök jól néztek ki így a csillagok. Aztán kipattintottam a formából őket, és örültem nekik, hogy szépek lettek, mert az első eresztés borzasztóra sikerült, bár Editke szerint az is teljesen rendben volt, és most van neki kb 25 kicsit béna fürdőzseléje, de vízben remekül oldódik, illatos, mi kell még egy 6 évesnek? A csillag mellett maciformájúak is lettek.
Dobozba rendeztem őket, majd átkötöttem szalaggal, és írtam hozzá használati utasítást is.


Azért egy kis hajtatott nárcisz is került az unikornisos ajándék zacsiba, ha a fürdőzselé nem jönne be 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése