2019. március 29., péntek

Túrópötty

Egyszer valamikor nagyon régen ettem még ilyen kis gömb alakú túró rudi bonbonokat, vagy nem is tudom, miket, nem emlékszem pontosan a nevére, csak a formájára, ami kerek volt, kívül csoki, belül túró, a közepén pedig lekvár. Talán egyszer ettem ilyet, de most eszembe jutott, mert egy oldalon láttam egy ilyesmi receptet, és a saját képemre formálva el is készítettem.
Editke nem szereti a túrót, érdekes, hogy akkor hogyan eszi meg a túrókrémet és a túrórudit, meg a túrós sütiket, de ha meglátja, hogy valamibe túrót teszek, egyből nem kér belőle, nem is értem, de hát mindegy gyereknek van valami hülyesége. Ennél a receptnél megmondtam neki, és látta is, hogy túróból készül, mégis megette, és még ízlett is neki, erre nincsen reális magyarázat, azt hiszem, hacsak nem a nutella a közepén. 
Hozzávalók kb 10 darabhoz:
  • 25 dkg túró
  • 3 evőkanál darált háztartási keksz
  • 1 vaniliás cukor
  • cukor vagy édesítő még ízlás szerint
  • kb 2 evőkanál tejszín
  • nutella a közepébe (elhagyható)
  • a bevonáshoz étcsoki
A hozzávalókat a nutella és a csoki kivételével összegyúrjuk, majd kisebb gömb alakot formázunk belőle vizes kézzel, aminek a közepébe nutellát teszünk. Ez nehezen fog menni, nekem itt-ott ki is nézett a nutella a túrós borításból, de nem frusztrált nagyon. a golyókat hűtőbe tesszük, lehet a mélyhűtő sem hülyeség, mert aztán olvasztott csokibe mártjuk, amiben tapasztalatom szerint elkezdt szétmenni a túró, és így tönkremegy a golyó forma, ha hidegebbek, akkor lehet jobban működika  bevonás is. Ha bevontuk csokival, ismét mehetnek a hűtőbe, majd ehetjük is. Nagyon finom és gyorsna készen van, gyorsan el is fogy...
 A golyókészítés elég macera, jutalomként le lehet nyalogatni a maradékot a tenyerünkről 😉
 A bevonás nélküli golyók.
 Útra készen Editke uzsis dobozában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése