2019. március 27., szerda

Csokis keksz, a mekis után szabadon

Tegnap gyorsan kellett Editkének valami uzsonnára való sütifélét sütnöm, de időm nem sok volt sütgetni, és véletlenül szembe találtam magam egy pofonegyszerű recepttel a neten, egy titkos csopiban, így azt ide nem tudom kiposztolni, és kicsit átvariálva megsütöttem. Az eredeti receptben nagyon sok cukor volt (a mekis csokis kekszet szerették volna reprezentálni), aminek a súlya kellett a sütibe, de a kalóraitartalma nekem nem, így gondoltam egy nagyot, és a cukor egy részét (elég nagy részét, igazából) zabpehellyel váltottam ki, az adta a cukor súlyát, az édességet meg szukralóz. 
Hozzávalók kb 20 kekszhez:

  • 100 g olvasztott vaj
  • 50 g porcukor
  • 100 g zabpehely (ez volt az eredetiben a cukor a porcukor mellett)
  • 1 tojás
  • 140 g liszt
  • 60 g cukrozatlan kakaópor
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • ízlés szerint édesítő (nem mértem, egyszerűen megkóstoltam nyersen, hogy elég édes-e)
  • vanilia aroma
  • fehér és ét darabolt csoki (ezt én a próba verzióból kihagytam, legközelebb beleteszem) 
  • nekem kellett bele kb egy evőkanál tej
A megolvasztott vajba belekeverjük a cukrot, a zabpelyhet, a tojást és a  vanilia aromát, a lisztet összekeverjük a kakaóporral és a szódabikarbónával, majd hozzákeverjük a vajas cucchoz. Összedolgozzuk, és megkóstoljuk, hogy elég édes-e. Ha nem, akkor rakunk bele édesítőt. Ragacsos tésztának kell lennie, ezért én még tettem hozzá pár evőkanál tejet, amire azért is votl szükségem, mert nem sima fehér lisztet használtam. Diónyi mennyiséget veszük a tésztából, egy sütőpapíros tepsire tesszük, tetejét lelapítjuk, és 180 fokon kb 10 perc alatt megsütjük. 
Gyorsan készen van, szerintem finom is, és ebben a verzióban nincsen olyan sok cukor sem. 
Sajnos nem lett túl szép a kekszem, mert a vadiúj forró levegős sütőmben sütöttem és egymásra tettem több kekszet, így eldeformálódtak, de az ízükön ez nem érződik, szerencsére 😎



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése