2019. július 2., kedd

Pillecukor ropogós torta

Igazából nem tudom, mi ennek a tortának a hivatalos neve, vagy van-e egyáltalán neki olyanja, de jobb híján, illetve tudás híján én így neveztem el. Az ötletet természetesen a fb-on egy videó formájában láttam, aztán teljesen átszabtam az egészet, de itt található az eredeti forrás. Amit megtartottam belőle, az a tésztaként funkcionáló rész receptje, és abból sem minden. Alapvetően az tetszett ebben a tortában, hogy nem kellett sütni, mert Editke szülinapján mindig olyan  meleg van, még ha bekapcsolom a sütőt is, akkor teljes forróság lesz a konyhában. Viszont az eredeti receptben található kis crispyk helyett én egy színes gabonapelyhet használtam, mert azt akartam, hogy kívülről is színes legyen a torta. Utólag jöttem rá, hogy eléggé franciasaláta kinézetű lett így a torta, de ezt nem mondtam senkinek, így csak utólag nevettem rajta egyet, a hogy a képeket nézegettem a szülinapról. Editkének amúgy dzsungel témájú szülinapi bulija volt, amihez számos kelléket gyártottam, és egy csomó meg is maradt, ha valakit érdekel, szívesen  oda is adom, mert nem nagyon tudjuk őket hol tárolni. 
Na de a torta. A torta ilyen lett:

A "tészta" hozzávalói:
  • pillecukor (fehér)
  • valamilyen gabonapehely
  • vaj (vagy margarin, én két tortát is készítettem, mert anyának tejmentes lett)
  • sok türelem
Azt a formát, amibe a tortát szeretnénk, alaposan kivajazzuk/margarinozzuk, különben hozzáragad a formához a tészta. Egy keverő kanalat, és egy pohár alját is alaposan bavajazunk/bemargarinozunk. Veszünk egy jénait, azt is jól bevajazzuk/bemargarinozzuk, és ebbe tesszük a pillecukrot, amit a mikróban nagyon óvatosan felolvasztunk. Az óvatos olvasztás azt jelenti, hogy alacosnyabb hőfokon, és kb fél percentként a bevajazott kanállal átkeverve olvasszuk meg. Ha megolvadt, akkor belekeverünk tetszét szerinti mennyiségű gabonagolyót, és alaposan összeforgatjuk. Túl sokat nem szabad közben elmélkedni, mert visszaszilárdul a pillecukor, és ha benne van már a gabonagolyó, akkor nem tudjuk újra felolvasztani mikróban. Elővesszük az előkészített formát, beletesszük a pillecukros keveréket és a bevajazott aljú pohárral kilapogatjuk a forma oldalára, tetszés szerinti vastagságban. Ha kézzel is akarunk lapogatni, formázni, akkor a kezünket is be kell vajazni, különben hozzánk ragad a pillecukor.



Ha szeretnénk a krém rétegek közé is tésztát, akkor oda  is gyártsunk ugyanezzel a technikával "tésztát", és vajazzunk be egy nyújtófát és a deszkát, amin formázzuk a lapokat. Én kettő lapot készítettem a tortába. 
A krém bármilyen krém lehet, az eredetiben mascarponés krém van, de én vaniliásat szerettem volna. A krém ötlete anyától van, szegényt vagy 4x tutira hívtam a készítés közben...
Hozzávalók a krémhez:
  • 2 tasak főzős pudingpor
  • kb 7 dl tej
  • cukor ízlés szerint
  • 250 g vaj
A 2 tasak pudingot a tejjel megfőztem, hagytam kihűlni. A puha vajat ízlés szerinti cukorral habosra kikevertem, és a kihűlt pudinghoz kevertem. Mivel kicsit csomós lett, habverővel még kevertem rajta egyet, így jó habos lett a krém. Mivel belül is színes tortát szerettem volna, ezért három részre vettem a krémet, és ételfestékkel színeztem.
Aztán betöltöttem a tortát, az egyes színek közé egy-egy lapot téve.





 A tetejére szórtam díszítő cukorkát.
 A fő dísz a tortán ez a flamingó lett volna, ha nem törik ketté a nyakánál akkor, amikor bele akartam volna nyomni a tortába... Rohadt drága volt, és végül nem is lett tőle szebb a torta....
De a torta nagyon finom lett, a gyerekek is megették, pedig az én tapasztalatom az, hogy a gyerekzsúron a torta sose fogy el, na ez elfogyott... A szülőknek is ízlett. 


Anyának a torta alapba mentes csokifagyit tettem, mert sajnos már nem volt időm neki is színes tejmentes krémet legyártani. 
Boldog 8. szülinapot, kis Nyuleszkám! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése