2019. szeptember 3., kedd

Öko szalvéta, kenyérzsák és zöldséges zsák

Nagyon menő dolog most az öko szalvéta, sajnos már nem is emlékszem rá, hogy pontosan hol is láttam először, és nem is tudom felidézni, hogy mikor fogalmazódott meg bennem, hogy nekem kell ilyen, a lényeg, hogy lett igényem rá, mert amúgy is minden nap viszek magammal a munkába tízóraira vagy uzsonnára szendvicset, meg Editke is azt viszi a suliba. Általában dobozba tesszük, de a dobozba még mindig tettem egy plusz szalvétát, amúgy nem tudom megindokolni, hogy miért, de tettem. Így is úgy is elmostuk mindig a dobozt, a szalvétát meg kidobtuk. De így szalvétát is használtunk és mosogattuk a dobozt is, ez nem túl öko tudatos. Valószínűleg ezen a nyomon haladva jutottam el az öko szalvétáig. 
Aztán ha már szalvétát varrtam, akkor adta magát az ötlet, hogy készítsek egy öko zacskót a zöldségek vásárlásához is, hogy ahhoz se használjunk rendes nejlon zacsikat, aztán az i-re a pontot a kenyérzsákkal tettem fel. Így lett egy teljes nagyon tuti menő szettem. 
Méretben is jók lettek, így festenek teli állapotban:
Az öko szalvétának és a kenyérzsáknak a belseje viaszosvászon anyag, így mosható, és reményeim szerint ennek köszönhetően nem szárad ki majd ki az, ami benne van. 
Varrtam egyet ajándékba Mártinak a szülinapjára és Editkének is. Editkének már volt egy kis szalvétája, amit mindig vitt magával a suliba, és azzal terítette le a padot, hogy en legyen morzsás, abból az anyagból varrtam meg neki a szalvétát. Egyelőre mindketten nagyon szeretjük, bevált. 

Mutatom, hogyan kell belecsomizni a szenyókat, mondjuk azért ez elég egyértalmű, de ha már lefotóztam, akkor ide is teszem.



Az áráról is szeretnék írni egy kicsit. Körülnéztem a neten, mert nem akartam én feltétlen magam megvarrni ezeket a kis öko csodákat, de miután egy ilyen öko szalvéta kb 1300 Ft-ról indul, és egy teljes szettért akár (tényleg, nem túlzok, nagyon durva) 9000 Ft-ot is elkérnek, így azt gondoltam, hogy azért annyira tudok varrni, hogy egy zsákot összehozzak. Vettem a pepcoban sima pamut pelenkát, 2 darabos volt 650 Ft, és egy viaszosvászon terítőt, ami 350 Ft volt. A viaszosvásznat lehet méterre is venni, de miután egy 140 cm széles viaszosvászon métere 1300 Ft-ról indul, így jobbnak láttma a terítőt, ami 130x90 cm méretű. Leleményeseknek áll a világ. Tépőzáram volt otthon, és ez a háló anyagom is, így arról nem tudok nyilatkozni, de nem lehet egyik sem egy eget rengető összeg. A varrás kb 4 órát vett igénybe, nyilván ezt nem számítom magamnak órabérben, de hozzátartozik, hogy én nem igazán vagyok egy gyakorlott varró, tehát azért egy profinak ez gyorsabban megy. 
Mindegyik varromány esetében csak téglalapot kell varrni igazából, és még az egyenes varrás se olyan lényeges, hiszen a  zsákot összehúzzuk, nem is látszik, milyen a formája. A szalvétát meg elég jól lehet formázni a viaszosvászon aljnak köszönhetően. Tehát a mintás anyagból is levágunk egy téglalapot, meg a viaszosból is, beszegjük a pamutot, rávarrjuk a viaszost, és kb ennyi az egész. Nem egy nagy hókusz-pókusz. 
Azóta is örülök, hogy megvarrtam magamnak ezt a kis szettet! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése