2019. február 7., csütörtök

Chilis bab

Volt már egy csilis bab recept a blogon, ez sem lesz nagyon másmilyen, csak a köret más, és most csináltam nagyon fancy (ezt a szót csak miattad használom, Zsuzska 😊) képet is. És mivel Editke most már mindig megkérdezi, hogy hova fotózom azt a sok kaját, amit fotózok, és mindig megjegyzi, hogy azt mondtam neki, hogy azért csinálom azt a sok képet, mert felteszem majd a blogomra, amit meg azért írok, hogy ő tudjon majd felnőtt korában olyanokat főzni, amilyet én főztem, ha már én nem leszek (tényleg mondtam neki ilyet, de álmomban sem gondoltam, hogy ezt így megjegyzi évekre, de hát ha már mondtam, be kell tartani az ígéretet), szóval mindezek miatt az egyes receptek továbbfejlesztett változatát is felteszem ide, mert majd még a végén Editke másra emlékszik, mint ami itt van, és akkor legyen teljes a paletta, legyen itt minden, amit gyerekkorában csak ettünk. Hátha tényleg olyan örömmel fogja ő is forgatni ezt a blogot, ahogyan én a mamitól kapott Horváth Ilona receptes könyvet. 
Amúgy Editke már nagy sajnálatomra nem olyan lelkes a főzés terén, mint kicsinek volt, valahogyan elveszett a dolog varázsa, vagy egész egyszerűen nagyobb lett és szívesebben csinál valami mást, mint hogy velem répát aprítson. De legalább megeszi a répát, ez is valami 😅
Az alaprecept tehát ugyanaz, ehhez a hozzávalók:
  • fél kg sertés darált husi
  • egy konzerv vörösbab, vagy aki meg tudja normálisan főzni, rendes fejtett bab
  • egy nagy fej hagyma
  • egy kukorica konzerv
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrérpa
  • 1 kiskanál só
  • 1 kiskanál bors
  • 1 evőkanál fűszerpaprika
  • 2 paradicsom, vagy helyette paradicsom püré
  • kevés olaj
A hagymát kevés olajon megdinszteljük, majd kifehérítjük rajta a husit, sózzuk, borsozzuk, pirospaprikázzuk. A répákat megpucoljuk, gyufaszálra vágjuk. Ha a hús már megpirult, akkor hozzáadjuk a zöldségeket és a fűszereket, és ha kell, akkor egy kevés vizet. Többször megkeverve kb 15 percig főzzük, illetve amíg a répa meg nem puhul.
És az újítás, amit egy nagyon menő és hát na, sznob főzős csopiban láttam, köretként tortilla csipszet kell hozzá enni, amivel ki is lehet kanalazni, és valami nagyon jól illik hozzá ízben és látványban is. A gyerekek (és a felnőttek is persze) meg külön örülnek, hogy legálisan lehet enni a csipszet, ráadásul ebédre 😉
A képeken is látszik szerintem, hogy mekkora volt a lelkesedés az újított kaja iránt. Eddig is menő kaja volt a csilis bab nálunk, de ezek után szerintem minden hétvégén ez lesz a kérés. Persze mondtam Editkének, hogy ezt most kipróbáltuk, hogy milyen, de nem fogjuk mindig csipsszel enni a csilis babot, de nem értett egyet. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése